یکی از خطرات خرید رول کفپوش با الگوی مطمئن این است که شما به اندازه کافی مواد خریداری کنید تا در واقع کل کف را بپوشانید و یک الگوی کفپوش را تهیه کنید. تعداد زیادی از مردم ، با استفاده از تصویر دقیق مربع اتاق خود ، از فرش های پهن و یا وینیل طرح دار استفاده می کنند ، فقط برای تکرار این الگوی قطره ای مخوف.

شما می پرسید الگوی قطره چیست؟ این الگویی است که به صورت مورب در سراسر سطح کفپوش تکرار می شود. این بدان معناست که اگر دو رول را کنار هم قرار دهید ، حتی اگر یک الگوی عمودی تکرار شود ، الگوهای به صورت افقی همخوانی ندارند. 

برای رسیدن به یک مسابقه باید الگوی خود را رها کنید ، و این بدان معنی است که برای دستیابی به پوشش کامل در صورت خرید بیش از یک رول ، فقط کمی مواد بیشتر نیاز دارید. اگر این الگوی را در خرید خود تکرار نکنید ، فقط کفپوش کافی برای جلوگیری از برخورد الگوی لازم را ندارید.

بنابراین چگونه می توانید هنگام خرید رول فرش طرح دار یا کفپوش ورق وینیل ، به میزان کافی مواد خود را برای پوشاندن کف خود سفارش دهید؟ ترفند برای درک تکرار الگوی است. خوشبختانه برای شما ، من برای کمک به شما در این زمینه هستم.

برای پیدا کردن تفاوت بین تکرار الگوی استاندارد و تکرار الگوی قطره ، بیشتر بخوانید . 

نمودار تفاوت بین یک الگوی کبریت استاندارد و الگوی مسابقه مطابق قطره را نشان می دهد

تکرار الگوی استاندارد در مقابل تکرار الگوی قطره

تفاوت بین تکرار استاندارد و الگوی قطره در جایی است که تکرار اتفاق می افتد. تکرارهای استاندارد یکنواخت هستند. در همین حال ، یک الگوی قطره ، یا یک قطره بازی ، قدم برداشته می شود. این مفهوم سازی می تواند کمی دشوار باشد ، بنابراین بیایید یک آزمایش فکری را امتحان کنیم.

تصور کنید که یک تکه فرش مستطیل شکل دارید. مستطیل را به طور مساوی به نصف در عرض عرض برش دهید. نیمی از قسمت بالا را بگیرید و در کنار نیمه پایینی آن را رها کنید. بعد از انجام این کار ، دو مورد ممکن است اتفاق بیفتد.

  • اگر الگوی استاندارد داشته باشید ، فرش در یک مسابقه کامل تراز خواهد شد. دلیل این امر این است که الگوی دقیقاً در هر دو طرف فرش یکسان است.
  • با یک الگوی مطابقت با قطره ، شما نمی توانید آن ترفند عالی و تقسیم نیمه تمام را انجام دهید. طراحی جبران می شود و یک قسمت پایین تر از قسمت دیگر است. این اتفاق می افتد زیرا این الگوی از یک طرف به یکسان نیست.

چگونه این اتفاق می افتد ، و چرا؟ برای درک این موضوع ، باید درک کنید که چگونه هر الگوی تکرار می شود.

تکرار الگوی استاندارد چیست؟

ورق وینیل شطرنجی سیاه و سفید با کبریت قطره استاندارد

یک الگوی استاندارد از یک طرف مشابه است از طرف دیگر. از یک طرف به یک طرف و همچنین بالا و پایین هماهنگ است. این همچنین به عنوان یک تکرار کامل قطره شناخته می شود زیرا می توانید آن را در امتداد تکرار قطع کرده و نیمه دوم را در کنار مرحله اول "قطره" کنید و الگوی بدون وقفه ادامه خواهد یافت.

این تراز ساده امکان نصب و خرید راحت تر را فراهم می کند. با این حال ، سادگی همیشه وقتی که کفپوش است ، فنجان چای همه نیست. بعضی اوقات ، داشتن کمی پیچیدگی ، سرگرم کننده تر است و این جایی است که افت آن وارد می شود.

مطالب مرتبط >> راهنمای خرید کفپوش وینیل

تکرار الگوی Drop چیست؟

قطره بازی یک الگوی در کف فرش و کف پوش وینیل است که دقیقاً در هر طرف رول مطابقت ندارد. در عوض ، در جایی با الگوی مطابقت دارد و از محصول به محصول دیگر متفاوت است. در بسیاری از مواقع ، برای به دست آوردن یک مسابقه دقیق ، شما به جای تطبیق آن به طور مساوی ، یک طرف به یک طرف ، باید نوار دوم را در جایی از الگوی پایین بیاورید . به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن را الگوی افت می نامند.

اگرچه این می تواند یک چالش باشد ، تکرار قطره ها یکنواختی را که با الگوهای استاندارد می یابید ، تجزیه می کنند. از آنجا که هر عنصر الگوی مربوطه با تکرار طرح ، طول ماده را پایین می آورد ، حس حرکت و سیالیت وجود دارد که به هیچ جای دیگری نمی رسید.

نحوه محاسبه فیلم مربع برای کفپوش

نمای بالای کفپوش وینیل با الگوی مطابقت قطره

محاسبه مقدار مناسب فرش یا وینیل چیزی بیش از یافتن فیلم مربع یک اتاق است. شما باید ابعاد رول فرش یا رول وینیل مورد نظر خود را بفهمید. 

صرف نظر از اینکه در صورت خرید کالایی با الگوی استاندارد تکرار یا تکرار الگوی قطره ، باید به عرض هر رول توجه داشته باشید. با مقایسه عرض فرش یا وینیل با عرض فضای خود ، می دانید که به چند رول نیاز دارید. به طور کلی ، رول های وینیل می توانند از عرض 6 '، 12' یا 13 '2 "برخوردار باشند. رول های فرش Broadloom می تواند 10 '، 12' یا 13'6 "عرض داشته باشد. 

ممکن است عرض یک رول کف ثابت باشد ، اما طول آن یک برش سفارشی است ، بنابراین طول جایی است که شما باید هر ماده اضافی را که نیاز دارید حساب کنید. گاهی اوقات ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک حرفه ای درگیر شوید:

"فرش پهن بوم طرح دار یک کف منحصر به فرد است که برخلاف فرش رنگ جامد ، به زمان ، آمادگی و تخصص بیشتری نیاز دارد تا به درستی نصب شود. نصب موفق نیاز به خدمات حرفه ای کفپوش ماهر و دارای مواد الگویی دارد. صدور گواهینامه توسط انجمن معتبر بین المللی کفپوش ترجیح داده می شود.

 

خریدار آینده نگر باید در صورت امکان کلیه اطلاعات مربوط به فرش طرح دار شامل عرض ، ساخت و ساز ، ابعاد الگوی مطابقت و نمونه فرش فیزیکی را در صورت امکان در اختیار نصب کننده قرار دهد. با این اطلاعات ، نصاب می تواند فضا را ارزیابی و اندازه گیری کند و میزان فرش لازم برای تکمیل پروژه را تخمین بزند. "- نیک دبوش ، رئیس فرشهای جوی

با توجه به این نکته ، بیایید که چگونه سفارش کفپوش را با تکرار استاندارد در مقابل تکرار قطره سفارش دهیم!

سفارش کفپوش با یک الگوی استاندارد تکرار کنید

فرش هندسی با الگوی قطره استاندارد

برای یک تکرار استاندارد ، سفارش یک رول کفپوش اساساً همان خرید یک فرش یا ورق وینیل بدون الگوی است. برای ادامه الگوی از یک رول به روکش دیگر ، کفپوش اضافی لازم نیست.

مثالی در اینجا وجود دارد: شما یک اتاق نشیمن دارید که اندازه آن 15 'x 20 (15' x 20 '= 300 متر مربع) باشد و رول کفپوش مورد نظر شما 12' عرض دارد. شما دو رول طول 15 'خریداری می کنید و دارای 4' عرض اضافی در طرف آن هستید که به شما 60 برابر اضافی می دهد (4 'x 15' = 60sqft).

سفارش کف سازی با تکرار الگوی قطره ای

الگوی فرش دکو Art با دکمه ای مطابق در یک خانه سینما

با تکرار قطره ، شما باید آن الگوی مزاحم را مطالعه کنید ، مگر اینکه فقط از یک رول استفاده کنید. اگر اینگونه است ، پس تعقیب کنید! این برای شما بسیار ساده خواهد بود. با این حال ، برخی از فضاها بزرگ هستند ، بنابراین به طور معمول کار ساده ای نخواهد بود.

هنگام سفارش بیش از یک رول ، طول الگوی باید در طول رول دوم گنجانده شود. حتی اگر این یک الگوی بزرگ باشد ، برای رسیدن به بهترین نتیجه باید کل طول را درج کنید.

رول اول طول موردنیاز برای فضا خواهد بود ، و رول دوم آن طول به اضافه یک تکرار الگوی اضافی خواهد بود. این به شما اتاق wiggle به اندازه کافی برای ترسیم درست طرح می دهد.

برگردیم به همان مثال اتاق نشیمن 15 'x 20'. هنوز هم باید آن 300 متر مربع را بپوشانید ، اما این بار کفپوش شما دارای الگوی افت است. تکرار بعد از هر تکرار 6 اینچ پایین می آید ، اما کل این تکرار 1 'طولانی است. 

شما باید طول الگوی کل خود را به طول رول دوم خود بگنجانید ، بنابراین یک رول به طول 15 'و یک رولت طول 16' خریداری می کنید. شما هنوز هم باید 4 'عرض اضافی ، به علاوه 1 طول اضافی در آن رول دوم داشته باشید. این به 68sqft اضافی می رسد (4 'x 15' = 60sqft و 1 'x 8' = 8sqft.)

به نظر می رسد که شما کفپوش های اضافی را که هرگز نیازی به آن ندارید دور می کنید ، اما حقیقت این است که طول 1 سانتی متر اضافی مانند بیمه است. مطمئناً از این طریق الگوی دقیقی مطابقت خواهید داشت. بعلاوه ، در صورت نیاز به تعمیر ، آن فرش یا وینیل باقیمانده می تواند مفید باشد!

نتیجه

در آنجا آن را دارید ، مردمی! این معامله با تکرار الگوی قطره است. برای به دست آوردن الگوی کفپوش وینیل یا الگوی فرش مطابقت داشته باشید ، حتماً اندازه گیری های دقیقی انجام دهید. همیشه به یاد داشته باشید که در الگوی دوم خود یک الگوی اضافی اضافه کنید. 

اکنون که شما می دانید چگونه کفپوش های الگوی خریداری شده ، آماده خرید هستید؟

منبع: www.flooringinc.com